De eerste dag - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Tim Putting - WaarBenJij.nu De eerste dag - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Tim Putting - WaarBenJij.nu

De eerste dag

Door: Tim

Blijf op de hoogte en volg Tim

21 Maart 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Gisteren was het dan zover: Eindelijk kon mijn reis beginnen! Na door mijn ouders en oma uitgezwaaid te zijn op Schiphol begon het avontuur. Maar liefst 14 uur stilzitten in een vliegtuig. Gelukkig was het een KLM vliegtuig en niet het gebruikelijke Ryanair vliegtuig waar ik aan gewend ben geraakt na vele reizen. Dit had onder anderen als voordeel dat er meer beenruimte was dan gebruikelijk, dat er een flinke keuze was uit allerlei dingen die ik kon zien en luisteren tijdens de vlucht, en dat de stewards en stewardessen maar bleven langskomen met allerlei eten en drinken en warme handdoekjes om je gezicht mee af te vegen! Rechts van mij zat een oude Duitse dame die weinig snapte van het hele video- en audiosysteem, waarbij een beetje Nederlandse hulp wonderen bleek te doen. Links van mij zat een Nederlands echtpaar waar ik na een tijdje mee aan de praat raakte en die om een stuk minder leuke reden richting Buenos Aires vlogen: De broer/zwager van het koppel had exact vorige week op dezelfde vlucht, die eigenlijk richting Chili zou doorgaan, een hersenbloeding gehad en lag nu met allerlei verlammingsverschijnselen in een ziekenhuis in Argentinië. Desondanks hele leuke, positieve mensen en gezellig mee gepraat! Ondanks enkele keren stevige turbulentie toch nog een uurtje of 4 slaap gepakt. Toen in Buenos Aires aangekomen, en gelukkig niet hoeven bukken bij de douane. Er was een shuttlebus voor me geboekt naar het hostel, maar daarin merkte ik meteen hoe chaotisch het verkeer in Buenos Aires was. Ik zat rustig de VI te lezen, en opeens hoorde ik een enorme knal en was de bus tegen een lijnbus opgereden! Enorme barst in onze voorruit, en bij de andere bus lag het complete achterraam eruit.. Eenmaal bij het hostel aangekomen nog snel wat ontbijt naar binnen gewerkt, om vervolgens toevallig aan een tafel te komen zitten met 5 Nederlandse meiden, waarvan 3 ook pas vandaag waren aangekomen. Daarna een wandeling gemaakt door Palermo, een mooie wijk van de Argentijnse hoofdstad. Meteen een lekkere rode nek opgepikt. Allemaal onderdeel van het welkomstpakket van het hostel en dus helemaal gratis ( want ook hier blijf ik gewoon Nederlander! ). Jammer genoeg bleek wel dat ik 0,0 bereik heb qua mobiel, dus smsen zit er in Argentinië in ieder geval niet in! Ik zal jullie dus op deze manier op de hoogte moeten houden!

Groeten,

Tim

  • 21 Maart 2014 - 22:35

    Laurien:

    Ha Tim fijn dat je veilig bent aangekomen joh! Leuk dat je meteen een verslagje hebt gemaakt, we boffen dat je met je flintstone telefoon niet kunt smssen, zodat wij heet van de naald je avonturen kunnen lezen! Ik ga slapen, voor jou begint de ochtend?? Veel plezier. Laurien

  • 21 Maart 2014 - 23:54

    Apf:

    Fijn om van je te horen, man!
    Klinkt nu al erg uitdagend met avonturen die in de bazelstraat niet gebeuren. Hier is alleen susan de mol wereldnieuws. Geniet! Hug. J

  • 22 Maart 2014 - 08:50

    Iefke:

    hoi tim
    wat leuk al zo snel een berichtje van jou. je hebt meteen al flink wat meegemaakt met die bus, gelukkig niet ernstig, maar wel schrikken.
    ga lekker genieten, ik ben benieuwd naar je volgende avonturen. groetjes van oma

  • 22 Maart 2014 - 14:00

    Maaike :

    Leuk geschreven Tim, mooie verhalen al en dit is nog maar dag 1 :-) Wat zul je allemaal verder gaan beleven, een heleboel leuke dingen!! En wij lezen en leven vanaf de bank thuis mee :-)

  • 22 Maart 2014 - 14:00

    Maaike :

    Leuk geschreven Tim, mooie verhalen al en dit is nog maar dag 1 :-) Wat zul je allemaal verder gaan beleven, een heleboel leuke dingen!! En wij lezen en leven vanaf de bank thuis mee :-)

  • 22 Maart 2014 - 14:14

    Lies:

    Goeie verhalen al meteen Tim! Hopelijk ben je al een beetje gewend en hangt er een Zuid-Amerikaans broeierig salsa sfeertje in het hostel, dat is alvast een goede opmaat naar Brazilië. Leuk dat je al een stukje van Buenos Aires gezien hebt niks voor jou trouwens om meteen een redneck op te doen, je bent ook helemaal ontregeld he in zo´n andere cultuur. Zet ´m op niño en muy divertido ! Con amor

  • 22 Maart 2014 - 16:41

    Lies:

    Buenos Aires is als planoloog trouwens interessant lijkt me Tim want als je de stad van bovenaf bekijkt zie je dat de stad in kleine vierkanten is verdeeld. Als je inzoomt op google satelliet kan je het goed zien!cariñosamente

  • 23 Maart 2014 - 18:50

    Sam:

    Hee Tim,
    Goed dat je heelhuids bent aangekomen, veel plezier in Argentinië:). Buenos Aires lijkt ons wel een gave stad, we horen wel hoe het is…
    Groetjes,
    Sam en Sab

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tim

Hoi, ik ben Tim en ik ga op reis naar Zuid-Amerika.

Actief sinds 17 Maart 2014
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 5265

Voorgaande reizen:

20 Maart 2014 - 27 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: