River Plate - Lanus - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Tim Putting - WaarBenJij.nu River Plate - Lanus - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Tim Putting - WaarBenJij.nu

River Plate - Lanus

Door: Tim

Blijf op de hoogte en volg Tim

24 Maart 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Jaja mensen, de tijd in Buenos Aires zit er alweer bijna op! De dingen die tot nu toe erg opvallen: Relatief veel Nederlanders, extreem veel Australiers! Je spreekt hier veel sneller mensen aan omdat je toch in je eentje hierheen bent gekomen en mensen lijken er ook veel meer open voor te staan. Op die manier al veel leuke mensen leren kennen, en het verhuizen naar een ander hostel, wat over 2 uurtjes gaat gebeuren, zal dan ook betekenen dat ik een paar leuke mensen helaas niet meer zal zien. Maar zoals Confucius al zei in 567 voor Christus: Reizen is gaan, en laten gaan. En voor de rest vallen alle horrorverhalen die ik van tevoren heb gehoord tot nu toe erg mee! Zelfs in de beruchte wijk Boca, waar we gisteren met een fietstocht doorheen gingen, heb ik me geen moment vervelend gevoeld. Behalve Boca hebben we ook het Plaza de Mayo aangedaan ( voor de kenners onder u het plein van de ongeduldige moeders of hoe ze dan ook mogen heten ), hebben we de plek gezien waar mensen als Messi en Maradona wonen, zijn we dus door Boca gereden en hebben we het plaatselijke stadion bekeken en hebben voor de rest heerlijk genoten van een Choripan, oftewel een chorizo worst op een broodje. Dit onder begeleiding van een zeer schone en nog enthousiastere reisgids, die de clubliederen van Boca uit volle borst zong bij het stadion. Gisteren ook nog naar de grote concurrent River Plate geweest, en zowaar een wedstrijd bijgewoond in het stadion. Ondanks dat de kaartjes zwaar overprijst waren ( omgerekend ongeveer 60 euro ), was het wel een ervaring die ik voor geen goud had willen missen. We werden met de bus richting het stadion gereden, en 4 blokken voor het stadion afgezet omdat we niet verder mochten. Waarom was toen nog niet duidelijk, maar dat werd al snel helder. Anders hadden we namelijk 7 rijen met beveiliging omver gereden. De hele weg was afgezet met hekken, en er waren kleine doorgangetjes, waar je dan steeds je kaartje moest laten zien, lief moest kijken en alles uit je zakken moest halen om niet aan een anaal onderzoek onderworpen te worden. Ik ben nog nooit in een oorlogsgebied geweest, maar ik denk dat het qua sfeer ongeveer zo zal aanvoelen als de verschillende rijen van beveiliging bij River Plate. Uiteindelijk gelukkig allemaal binnen gekomen, en ruim op tijd ook: We zaten ruim 2 uur voor aanvang van de wedstrijd al in de zon levend te verbranden op de tribunes. Nu was ik zo slim geweest om een factortje 30 op te doen, maar andere Nederlanders waar ik naast zat, die zag je met de minuut roder worden. De wedstrijd begon, zonder enige vorm van warming-up voor de spelers, en het ging los. Zelden zoveel mensen tegelijk zo hard en passioneel horen zingen en tegelijk zien springen! Erg indrukwekkend, iets wat overigens niet gezegd kan worden over het niveau van de wedstrijd. Ik denk dat zelfs Jupiler League clubs het niet slecht zouden doen tegen River Plate. Volkomen tegen de verhoudingen in won deze club met 2-0, dus werd de sfeer gelukkig ook niet echt grimmig. Behalve dan toen een kindje dat het veld was opgerend na een minuutje of 2 eindelijk gegrepen werd door de beveiliging. Hij had even hiervoor en agent naar hem laten duiken en die was zonder buit plat op zijn smoel gegaan, wat tot veel hilariteit leidde op de tribunes. Voor de mensen die voetbal manager 2014 hebben aangeschafd en bekend zijn met 1 van de beste verdedigers van de toekomst volgens het spel, Alvarez Balanta, ik heb hem grondig gescout en ondanks dat hij een beer van een gozer was, kon hij er voor de rest bar weinig van.. Vandaag waarschijnlijk nog even een bustourtje door de stad doen, en dan morgen door richting de Iguazu watervallen, waar ik al veel schitterende verhalen over heb gehoord. Ik hou jullie op de hoogte!

Groeten,

Tim

  • 24 Maart 2014 - 13:33

    Sab & Sam:

    Hee Tim,

    Leuk verhaal zeg vet dat je bij het voetbal bent wezen kijken. Wel apart dat river plate zo is afgezakt ze waren eerst wel wild altijd. Veel plezier bij de watervallen!
    Groet

  • 24 Maart 2014 - 13:34

    Jeffrey:

    Fotootjes... Tim.. Fotootjes... ;)!

  • 24 Maart 2014 - 18:42

    Lies:

    Lieve Tim,
    Mooie verhalen! fijn dat je zo geniet en dat je zoveel leuke mensen tegenkomt!
    Zelfs ome Johan kan niet tegen zo'n zinderende voetbalmatch op hè of mis je hem al? Hier zijn we gewoon saai aan het werk enzo en zouden een moord doen voor een koel Argentijns biertje op een zonovergoten terras.....ciao amigo xxx

  • 25 Maart 2014 - 10:43

    Jan:

    Hoi man, je kunt het geloven of niet: ik heb river plate - lanus live gevolgd op google!
    Ik wist dat je van plan was te gaan, geen idee of je ook daadwerkelijk ging, maar tikte river plate zaterdag in op google en daar stond dat ze zondag de wedstrijd speelden tegen lanus haaldiebananusuitte..en die wedstrijd werd live bijgehouden qua minuten en stand. Was blij dat de thuisclub won! Waanzin, toch? leuk verhaal hoor, met veel plezier gelezen. Ik weet niet of ze spaans dan wel portugees praten daar, maar ik neem aan dat je met de naam van je hondje thuis voorzichtig moet zijn om die op een vol terras hardop uit te spreken! Ze mist je wel, zeker het zitten met jou op de stoel en het bijbehorende gekroel. Geniet aldaar lieve Tim, en stort je niet in een ton van de waterval! Stevige hug ! Jan aka apf

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tim

Hoi, ik ben Tim en ik ga op reis naar Zuid-Amerika.

Actief sinds 17 Maart 2014
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 5253

Voorgaande reizen:

20 Maart 2014 - 27 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: