De drumband, het ziekenhuisbezoek en Iguazu - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Tim Putting - WaarBenJij.nu De drumband, het ziekenhuisbezoek en Iguazu - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Tim Putting - WaarBenJij.nu

De drumband, het ziekenhuisbezoek en Iguazu

Door: Tim

Blijf op de hoogte en volg Tim

27 Maart 2014 | Brazilië, Foz do Iguaçu

Trouwe volgers, tijdje geen toegang tot internet gehad ( dat krijg je met een mobiel uit het stenen tijdperk ), vandaar dat ik een extra lang verhaal zal typen vandaag. Het begon allemaal op maandag. Nadat ik afscheid had genomen van de vele fijne mensen die ik had leren kennen in het Milhouse hostel, en daarna had uitgecheckt, besloot ik meteen naar het volgende hotel door te gaan. Dit bleek net even wat andere koek te zijn, namelijk een vier sterren hotel, waar ik met mijn groep van G adventures bijeen zou komen. Al snel ontmoette ik Pete, een Engelse gozer die ook in mijn groep zat, en samen met zijn vriend John besloten we om naar de beroemde begraafplaats te gaan van Buenos Aires, waar Evita Perron ook begraven ligt. Hierna terug gegaan richting het hotel, waar ik kennis maakte met de rest van de groep, een getrouwd stel uit Nieuw Zeeland, en een hele enthousiaste meid uit Singapore. De reisbegeleidster heet Joy, en is een zeer gepassioneerde en uitstekende reisleidster. Onder haar leiding gingen we meteen de eerste avond met de groep naar een drumband genaamd La Bomba de Tiempo, dit was absoluut geweldig om mee te maken, heerlijke muziek en iedereen ging volledig uit zijn plaat. Hierna nog even naar een afterparty geweest, die ook erg gezellig was! De volgende dag werd ik wakker, en voelde me niet helemaal lekker, er was iets mis met mn maag, en toen ik dit aan Joy vertelde, adviseerde ze me om naar het ziekenhuis te gaan om te laten checken of ik die avond wel in staat zou zijn om met de nachtbus ( 19 uur rijden naar Iguazu ) mee te gaan. Dus ik stond daar braaf in de rij te wachten voordat ik kon melden dat ik graag even onderzocht zou worden, toen mijn maag besloot om al het bloed uit mn hoofd weg te pompen en enkele seconden later kwam ik weer bij positieven met mn hoofd op een overigens lekker koele Argentijnse vloer. Geschrokken mensen kwamen me meteen te hulp en ik werd in een rolstoel gehezen om me te onderzoeken. Na onderzoek werd besloten dat ik een uurtje of 2 aan een of ander infuus moest liggen, voordat ik weer genezen verklaard kon worden. Boosdoener was waarschijnlijk een ijsklontje geweest, die ik niet had moeten opeten. Bij het openen van mijn aderen bleek dat ze erg sterk waren, waardoor ondanks het afknellen van mijn arm mijn t-shirt versierd werd met een paar bloedvlekken. Voor de rest was het verblijf in het ziekenhuis best prettig naar omstandigheden, lieve en redelijk Engels sprekende doctoren, en uiteindelijk betaalde ik omgerekend iets van 110 euro, wat me nog meeviel.. Nadat ik ontslagen was uit het ziekenhuis, besloot ik met mijn shirt met bloedvlekken erop naar het hotel te lopen, omdat ik niet het risico wilde nemen ook nog eens afgezet te worden door een taxi: Het leverde me een paar aparte blikken op. Die avond de nachtbus genomen naar Iguazu, die bijna alleen voor onze groep geschikt was, en voor ruim 40 uur niets gegeten om mijn maag een beetje kalm te houden. Dit zorgde ervoor dat ik toen ik eindelijk weer mocht eten de volgende dag, het smaakte alsof er een engeltje over mijn tong urineerde! De rest van die dag hebben we lekker ontspannen vlak over de grens in Brazilië, waar ons hotel zich bevindt. Er was bijvoorbeeld een heerlijk zwembad, waar we ons erg vermaakt hebben! Daarnet zijn we naar Iguazu falls geweest aan de Braziliaanse kant, en het is echt het mooiste wat ik tot nu toe in mijn leven heb gezien, er zijn bijna geen woorden voor, maar in het engels hield ik het maar op mindblowing, breathtaking, incredible en amazing. Nu eventjes wat tijd vrij om jullie op de hoogte te houden! Trouwens ook nog goed nieuws: Ik heb zowaar weer telefoonbereik in Brazilië! Vanavond gaan we een dikke party houden in het huis van een lokale gids, er komen ongeveer 30 man, en er zal onbeperkt vlees, bier en zwembad aanwezig zijn dus dat klinkt alsof het een gezellige avond gaat worden! Tot de volgende keer maar weer!

Groeten,

Tim

  • 27 Maart 2014 - 20:31

    Laurien:

    Tim, je bent een held!

  • 27 Maart 2014 - 21:19

    Lies:

    Jeetje Tim, wat een belevenissen! Je hebt in een week al meer meegemaakt dan in het afgelopen jaar man! Ik ben heel blij om te lezen dat je inmiddels weer lekker rond spartelt in het zwembad.
    Wat gaaf om bij zo'n drumband te zijn; doe je inspiratie op voor ADNOS of Project B? Reizen gaat je goed af en genieten lukt ook goed zo te horen, dat smaakt naar meer denk ik? Probeer alleen te voorkomen om weer in een ziekenhuis terecht te komen por favor, dat scheelt je een hoop muntjes en het thuisfront een hoop zorgen! En...in Brazilië ben je verplicht om tijdens het swingen lekker met die heupen draaien hè...

  • 27 Maart 2014 - 21:50

    Gaby:

    JEetje timmy, wat een verhaal, waar ga je allemaal nog heen? veel plezier nog
    liefs

  • 27 Maart 2014 - 21:50

    Gaby:

    JEetje timmy, wat een verhaal, waar ga je allemaal nog heen? veel plezier nog
    liefs

  • 27 Maart 2014 - 22:31

    Marike Van Der Schee:

    Wow Tim, never a dull moment!
    Heb je geen bult op je kop van die Argentijnse vloer?
    Leuk om te lezen dat je zoveel bijzondere dingen ziet en meemaakt, geniet er lekker van!

  • 27 Maart 2014 - 22:44

    Jan:

    Hey Tim, wat een belevenissen zeg!
    Gelukkig doe je het weer en heb je het zelf opgelost, allemaal ervaringen die je daar gratis mag opdoen.
    Wat mooi moet de waterval zijn, ik ben benieuwd..ga graag zelf ook naar zoiets, of koop een dvd ervan.
    Tot volgende keer, geniet
    Jan

  • 27 Maart 2014 - 23:25

    Sabine En Sam:

    Heee tim! Zoo dat was even schrikken... Wat een ijsklontje al niet kan doen. Maar gelukkig alles goed nu. Wat leuk om te horen datje zoveel mensen ontmoet en dat je het naar je zin hebt. We zijn heeel benieuwd naar de fotos! Geniet lekker, we verheugen ons op je volgende avontuur verhalen. Ciao

  • 28 Maart 2014 - 08:30

    Daphne:

    Haha timmie! Je blijft altijd zo lekker nuchter! Heerlijk! Goed om te lezen dat alles weer goed gaat en dat je een leuke groep mensen hebt leren kennen! Ik kijk uit naar je volgende verhalen! Veel liefs!

  • 31 Maart 2014 - 10:16

    Oma Meij:

    wat een spannend verhaal tim, van het ziekenhuis naar een party, en met een bebloed shirt door de stad, wat een ervaringen in korte tijd. ik ben heel benieuwd naar je volgende verslag, geniet maar volop van deze reis en veel liefs van oma

  • 01 April 2014 - 11:32

    DJ:

    Geen Vlaamse Filip ontmoet daar? Want die zou er nu ook moeten zitten.. :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tim

Hoi, ik ben Tim en ik ga op reis naar Zuid-Amerika.

Actief sinds 17 Maart 2014
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 5256

Voorgaande reizen:

20 Maart 2014 - 27 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: