Iguazu, Itaipu en Paraty - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Tim Putting - WaarBenJij.nu Iguazu, Itaipu en Paraty - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Tim Putting - WaarBenJij.nu

Iguazu, Itaipu en Paraty

Door: Tim

Blijf op de hoogte en volg Tim

02 April 2014 | Brazilië, Rio de Janeiro

Beste menschen, tijd voor een nieuwe update: Ik had al een barbecue bij de lokale toergids aangekondigd, en zowel het eten als drinken was heerlijk. Er was ook nog gezorgd voor een verrassing: Er waren twee zeer schaars gekleedde Braziliaanse danseressen ingehuurd om voor wat vertier te zorgen op de bbq. En wie werd er weer als eerste uit de menigte gepikt om mee te dansen? 3 keer raden... ik! Ik mocht dan wel mijn handen op de stevige achterwerken leggen, maar daar stond wel tegenover dat ik lichtelijk voor lul gezet werd door een wisseltruc, waarbij ik in plaats van bij een Braziliaanse schone opeens bij een kerel met een gezellige bierbuik op schoot zat. Gelukkig kon ik er zelf ook nog wel de humor van inzien. De dag daarna zijn we nogmaals naar de Iguazu watervallen geweest, maar deze keer aan de Argentijnse kant, waar 75% van de watervallen zich bevindt. Dit was een totaal andere ervaring, omdat we veel dichterbij kwamen dan de vorige keer en nu pas duidelijk werd hoeveel water er per seconde naar beneden dondert bij de ´duivelskeel´. Behalve rondlopen hebben we ook nog een bootrit gemaakt, waarbij je recht door een paar watervallen vaarde en dus zeiknat werd, was echt gruwelijk vet! De dag hierna was een vrije dag, en toen ben ik met de Engelsen en de Johanna ( de reisleidster ) naar de Itaipu dam geweest. Ook al een zeer indrukwekkende ervaring, helemaal als je nagaat hoeveel energie deze dam oplevert voor zowel Paraguay als Brazilie. Daarna een lekkere afscheidsbarbecue gehouden, waarbij de nodige caipirinhas naar binnen gegooid werden, en daarna doorgereisd naar Paraty. Opzich een stadje wat niet heel veel voorstelde, maar het had wel een grote historische waarde voor zowel de Portugezen als de Brazilianen, en het lag aan de oceaan dus een uitgelegen kans om een kleurtje te krijgen. Lekker een paar uurtjes over de baai uitgekeken, en het zeer authentieke historische centrum gezien. Er waren 2 hoogtepunten in Paraty, namelijk de boottocht, waarbij we 5 uur op het water mochten dobberen en onbeperkt konden drinken en eten. Wat hier zo vet aan was, was het duiken vanaf de vrij hoge boot in de oceaan waar je zonder iets te doen bleef drijven, het stoppen bij een eiland om aldaar apen fruit uit je hand te laten eten en lekker gezellig dansen in de Braziliaanse zon. Wat voor de rest extreem vet was in Paraty, was een waterval in het midden van de jungle, die een soort natuurlijke waterglijbaan was. Meerdere malen keihard naar beneden gegaan, en erg van genoten! Vanmorgen uit Paraty vertrokken, en ik zit nu in Rio. Net al even een rondje gemaakt over de Copacabana, en nu jullie weer even op de hoogte brengen. Vanavond het laatste diner met de 1e G Adventures tour, en morgen afscheid nemen en verplaatsen naar een ander hostel. Tot de volgende!

Groeten,

Tim

• 02 April 2014 - 22:22

Jan:

Geweldig maat! Wat maak jij een hoop mee. Gelukkig beschrijf je alles bijzonder grappig en beeldend en lijkt het net of ik stiekem meekijk. Zeker bij die bierbuik!
    F. Weer gewonnen en stabiel op plek 2! Zonder dat jij je daarom druk maakt of laptopschermen lichtelijk bijstelt.
    Kortom....geniet daar, want in holland gaat alles gewoon door. Alleen dame P mist je wel en is licht teleurgesteld dat jij niet naar beneden komt, maar wij... Xxx jan

• 02 April 2014 - 22:32

Lies:

Jeetje Tim, het houdt niet op met knakmomentjes ( om met Maaike te spreken). Wat gaaf om dat allemaal live te beleven! Om te lezen is het al heel bijzonder.
    Ga vooral door met genieten en je verbazen amigo. Con amor!

• 02 April 2014 - 22:44

Laurien:

Haha Tim je schrijft net zi grappig als je vader! Wat maak je veel mee geweldig hoor! Ik geniet van je verhalen! X

• 03 April 2014 - 21:27

Marike Van Der Schee:

Fantastisch Tim, wat kicken om al die bijzondere plekken te bezoeken. Ben je al aan 't scouten voor Feyenoord? Genietze, xxxMarike

• 03 April 2014 - 22:34

Oma Meij:

hoi tim, je valt van het ene feest in het andere, wat een supervakantie!!
    we volgen je hier op de voet door de leuke verhalen die je schrijft maar je moet me toch eens vertellen hoe je van een waterval afglijdt (lijkt me heerlijk) groetjes en een dikke kus van oma

• 05 April 2014 - 12:19

Maaike:

Lekker knakken inderdaad ;-) Super leuk om al je avonturen te lezen en heel grappig en beeldend verwoord, je schrijft net zo leuk als oompje Jan!

• 05 April 2014 - 12:20

• 05 April 2014 - 12:23

Maaike:

Oeps weer 2x, dat het maar duidelijk mag zijn ;-)