Verjaardag in Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Tim Putting - WaarBenJij.nu Verjaardag in Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Tim Putting - WaarBenJij.nu

Verjaardag in Lima

Door: Tim

Blijf op de hoogte en volg Tim

11 April 2014 | Peru, Lima

Jaja menschen, daar is ie weer met een nieuw reisverslag. Mijn laatste avond in Rio de Janeiro zat er al bijna op tijdens het vorige verslag, maar gezien het vervelende tijdstip van vliegen ( 5:40 ), besloot ik maar de hele avond op te blijven en werd vergezeld door een gezellige Engelse meid. Na een prima vlucht, waarvan ik misschien maar 1 uurtje heb meegekregen omdat ik de rest aan het slapen was, kwam ik aan in Lima. Meteen de eerste taxirit werd al duidelijk dat het hier op het gebied van het verkeer nog chaotischer was dan in Buenos Aires of Rio de Janeiro. Rechts inhalen, met 4 auto's naast elkaar staan terwijl er maar 3 rijstroken zijn, en om de minuut de toeter gebruiken, het maakte het eerste uurtje in Lima tot een regelrecht avontuur. Na dit overleefd te hebben, ingecheckt in mijn prima hostel op de beste plek in Lima: Miraflores. Waarom ik dit durf te stellen? Alle luxe die men zich zou kunnen wensen is aanwezig, maar tegelijkertijd blijft er ook ruimte voor de authenticiteit van de stad, die er anders uitziet dan welke Zuid-Amerikaanse stad waar ik tot nu toe ben geweest. Ook zijn de mensen erg gezellig in het hostel, en contact was dan ook snel gemaakt met meerdere mensen. In Lima zelf heerst een relaxte sfeer en het weer is ultiem; Niet warm genoeg om extreem te gaan zweten, maar wel lekker genoeg om in een t-shirtje rond te lopen en een lekker kleurtje te krijgen. Vanuit het hostel worden er elke dag trips georganiseerd, en zo ben ik al aan de kust belandt, heb de hoogste fontein ter wereld aanschouwd, en ben ik op een pisco tour gegaan. Dit is het nationale drankje in Lima, en prima te drinken. Het enige probleem was dat de dag van de pisco tour samenviel met de avond waarop ik 24 zou worden, en dus was de pisco sour niet het enige drankje dat ik nuttigde die avond. Sterker nog: Om 10 uur had ik al zoveel drank cadeau gekregen, dat ik bij nog 1 drankje dreigde om te vallen en dus verstandig besloot om maar snel naar bed te gaan voordat ik het hele hostel zou onderkotsen. Om 12 uur wilden de mensen die ik in het hostel had leren kennen me wakker maken om nog een shotje te doen op mijn verjaardag, maar bij de aanblik van een heerlijk ronkende Tim besloten ze op het laatste moment om me dit niet aan te willen doen. Ik heb nog 2 vrije dagen te gaan hier, en dan begint het volgende G Adventures avontuur. Vanavond staat een BBQ op het programma, dus gaan we weer eens flink aan het bunkeren! Tot de volgende!

Groeten,

Tim

  • 11 April 2014 - 23:26

    Sab En Sam:

    Haaaai Tim,
    Wat leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. En dat je telkens weer leuke nieuwe mensen ontmoet. Sam vindt je een laffe borrelaar hihi.. (volgens hem had je gewoon door moeten gaan haha)..
    Nee maar verstandig ;)
    En de hoogste fontein! Wauw, heb je foto's gemaakt?
    En eetsmakelijk ;
    Liefs Sab & Sam

  • 12 April 2014 - 11:54

    Oma:

    hoi tim, wat een leuke belevenissen allemaal, je zou er bijna willen blijven!
    geniet nog maar lekker en wij genieten hier van je leuke reisverslagen.we hebben je verjaardag in gepaste rust gevierd, liefs van oma

  • 12 April 2014 - 18:40

    Lies:

    Vierentwintigjarige kanjer,
    En ik maar denken dat Lima een rustieke plaats in de Andes was met overal grazende lama's. Teveel kuifjes gelezen zeker? Goed om te lezen dat je verjaardag zo uitbundig gevierd is en hulde dat je de hostelvloer niet onderkotst. Buiten de G adventures is er al genoeg te doen hè zo te lezen! Ik zat tijdens jouw verjaardag in West Kapelle op Walcheren, ook leuk natuurlijk maar kan niet tippen aan jouw avonturen. Ga vooral verder met genieten lieve Tim! saludo

  • 12 April 2014 - 18:49

    Tim:

    haha, Lima rustiek? Ik dacht het niet! Leuk wel! Laatst aangesproken midden op straat door 2 Peruviaanse meisjes, en de ene stond met een camera dus ik dacht dat ze vroeg of ik een foto van ze wilde maken.. Toen bleek opeens dat ze met mij op de foto wilden, want hoe vaak zie je nou een blonde gringo reus langslopen? Ook toen we naar het centrum gingen met de taxi een aparte situatie meegemaakt: Voor ons had een botsing plaatsgevonden, niet zo gek met het rijgedrag hier, maar de afloop was wel apart. De ene taxichauffeur probeerde de andere uit de auto te slepen, en toen dat niet ging sloeg hij hem maar in zijn gezicht. Toen hij terug liep naar zijn eigen taxi, stapte de andere taxi chauffeur uit om de andere vol op zn smoel te slaan. Oog om oog, tand om tand geldt hier blijkbaar, want hierna was het gevecht klaar. Wel 2 seconde later achter onze taxi een identieke botsing dus lekkere chaos! Morgen begint de G adventures tour, dus dan weer een nieuw avontuur!

  • 13 April 2014 - 00:36

    Jan:

    geweldig leuk man, en nu blijkt ook wel; weer dat jij zelf niet eens zo gek rijdt!
    Ik had al eerder een reactie geplaatst, maar die is weg. Enfin..... bijna jaloers op je. Op hoe je jezelf gedraagt tijdens de hele reis, trots!
    je moet de dames daar zeggen dat ze gratis met de blonde gigant mogen laten we zeggen zoenen !
    een win-win situatie . plezier in de volgende etappe, 24 jarige fijne man!
    dag
    J

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tim

Hoi, ik ben Tim en ik ga op reis naar Zuid-Amerika.

Actief sinds 17 Maart 2014
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 5257

Voorgaande reizen:

20 Maart 2014 - 27 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: