Rio de Janeiro - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Tim Putting - WaarBenJij.nu Rio de Janeiro - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Tim Putting - WaarBenJij.nu

Rio de Janeiro

Door: Tim

Blijf op de hoogte en volg Tim

07 April 2014 | Brazilië, Rio de Janeiro

De afgelopen dagen is er op het gebied van reizen weinig gebeurd, omdat de tour met G Adventures is afgelopen en ik besloten had dat een paar extra dagen in Rio de Janeiro geen kwaad konden. De eerste dag in Rio was de laatste dag met de officiële tourgroep, en we hebben gezellig afgesloten door uit eten te gaan en daarna nog een laatste keer wat met elkaar te gaan drinken in de stad van God. Hierna nog 1 nachtje geslapen in een wat luxer hostel, en daarna helaas dag moeten zeggen tegen enkele geweldige mensen. De eerste avond alleen viel dan ook vrij zwaar, omdat het weer even flink omschakelen is van met een groep reizen naar in je eentje in een nieuw hostel. Maar de dagen daarna heb ik gelukkig weer nieuwe leuke mensen leren kennen en was de vlaag van eenzaamheid weer snel verdreven! Ook hebben we na de tour nog 1 keer met een paar mensen van de groep afgesproken om even te gaan eten, om vervolgens het nachtleven in Lapa uit te proberen. Even staan luisteren bij wat Samba in de straten, en daarna doorgegaan naar een pub om daar gezellig wat drankjes te doen. Wat ik voor de rest nog in Rio gedaan heb: Lekker langs de Copacabana gelopen, en op Ipanema een kleurtje gekregen. Een wandeltour door het centrum, om een beetje historisch besef op te doen. De botanische tuinen bezocht, waar ik voor het eerst goed zicht had op Jezus in juichende houding. Het Tijuca bos ( 1 van de grootste bossen in een stad ter wereld ) bezocht, en daar een hele groep met apen zitten begluren, terwijl ze lekker bezig waren met hun lunch. Voor de rest nog flink omhoog gelopen daar om vervolgens een schitterend uitzicht over Rio te hebben. En voor de rest genoten van het lokale eten, de Acai ( een soort mix tussen een smoothie en een ijsje, gemaakt van de acaibessen, schijnt erg gezond te zijn maar smaakt daar veel te lekker voor ), en het heerlijke weer. Vandaag om af te sluiten nog even een tour gedaan door het Maracana stadion, waar ooit 200.000 mensen in pasten, maar vandaag de dag nog maar 80.000 in verband met het komende WK. Vannacht vlieg ik om 5:40 ( 10:40 in Nederlandse tijd ) door naar Lima, om de rest van mijn reis in Peru te verblijven. Nog tot zondag tijd om even te acclimatiseren en mijn eigen ding te doen, om vervolgens weer door te gaan met een nieuwe G Adventures tour. Als deze net zo goed gaat bevallen als de eerste, dan staat me nog veel goeds te wachten!

  • 07 April 2014 - 22:14

    Lies:

    Hoi lieve held! Niks geen geleidelijk, geëffend bestaan zo als reiziger hè Tim. Je hobbelt van hoge pieken naar diepe dalen;lijkt me ook heel lastig om afscheid te nemen van zo'n leuke groep. Tof dat je zo snel nieuwe leuke mensen hebt leren kennen. Wij proberen ons voor te stellen wat je meemaakt maar het overstijgt ons voorstellingsvermogen man.... Heel benieuwd hoe Peru voor je wordt, daar kunnen ze ook vast feesten.
    Veel liefs, con mucho amor!!!!

  • 07 April 2014 - 22:54

    Jan:

    Mooi verhaal man, ik leef met je mee.
    Lijkt me prachtig om jezusbeeld live te zien en ook te zwemmen.
    Succes met de aankomende klimwandeling en alvast gefeliciteerd met je broer!
    Jij ook bijna he?
    Leuk dat je zoveel toffe mensen ontmoet, wie goed doet, goed ontmoet, toch?
    Veel plezier in Peru grote man, tot volgend verhaal.
    Jan

  • 10 April 2014 - 18:18

    Oma:

    hoi jarige tim, van harte gefeliciteerd hoor, je hebt je verjaardag nog nooit zo bijzonder gevierd en ik hoop dat je met leuke mensen dit gedaan hebt. en nu naar lima dat zal ook wel weer een mooie ervaring zijn. geniet er maar weer goed van. ik lees je verslagjes met veel plezier en tot het volgende reisverslag maar weer. groet en een kus van oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tim

Hoi, ik ben Tim en ik ga op reis naar Zuid-Amerika.

Actief sinds 17 Maart 2014
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 5271

Voorgaande reizen:

20 Maart 2014 - 27 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: