Nasca, Arequipa en condors - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Tim Putting - WaarBenJij.nu Nasca, Arequipa en condors - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Tim Putting - WaarBenJij.nu

Nasca, Arequipa en condors

Door: Tim

Blijf op de hoogte en volg Tim

18 April 2014 | Peru, Arequipa

Tijd voor een nieuwe update, sinds de laatste keer heb ik mijn G Adventures groep ontmoet, die een stuk groter is dan de vorige. We zijn in totaal met 14 personen, waarvan 11 vrouwen en 3 mannen. Nu hoor ik jullie allemaal denken: Tim is in de hemel belandt, maar zie het maar eens vol te houden in zo'n kippenhok! Bovendien zijn de knapste ook nog eens bezet! Desondanks heb ik het wel erg naar mijn zin, we lachen veel, eten lekker eten, drinken niet extreem veel, maar als we het doen, dan doen we het ook goed! De trip is wel een stuk chaotischer dan de vorige, omdat we nergens meer dan 1 dag verblijven. We begonnen dus in Lima, waar ik de laatste dag doorbracht aan de oceaan, waar vooral de Tsunami escape route erg opviel, en de avond gezellig samen gegeten en een drankje gedaan. De volgende ochtend de bus gepakt richting Nasca, wat bekend staat om de lijnen die de Nasca menschen in het verleden hebben gemaakt. Daar de avond vrij gehad, om de volgende dag te gaan sandboarden in de droogste woestijn ter wereld. Daarna de Nasca lijnen bekeken, al kon ik de grotere figuren niet onderscheiden, omdat daarvoor een vliegtuig nodig was, en dat net even wat buiten mijn budget lag. In de avond een Pachamanca ( moeder aarde ) ceremonie en maaltijd meegekregen, om daarna de nachtbus richting Arequipa te pakken. Eenmaal daar aangekomen lekker met pannenkoeken ontbeten, en daarna geslapen en een paar mooie dingen gezien. Daarna meteen de Andes ingetrokken om de Colca canyon te bekijken en concors te zien vliegen, erg indrukwekkend! Ook nog lekker in thermische baden gezeten, die verhit werden door de actieve vulcanen in het gebied. Het was een fantastische temperatuur, rond de 38 graden! Gelukkig niet al te erg last gehad van hoogteziekte, ondanks een maximale hoogte van 4910 meter. Vanavond wederom een nachtbus richting Cusco, om vanuit daar langzaam te gaan toewerken naar de Lares trek en Machu Picchu. Tot de volgende!

  • 18 April 2014 - 23:34

    Jan:

    Ik ken die lijnen wel van fotoos en luchtopnamen op tv, geweldig en onbegrijpelijk.
    Er staat je nog een forse wandeling te wachten, veel plezier en prachtbeelden gewenst, grote vent!
    Denk je erover om je ticket te verlengen? Zo vaak zal je daar niet zijn. Of zijn je pecunia aan het slinken?
    Dag man, geniet en tot redelijk snel weer ziens!
    Jan

  • 19 April 2014 - 14:56

    Gaby:

    Cool hoor, klinkt bekend allemaal, hoe was het sandboarden?
    Veel plezier nog en geniet van Cusco en machu pichu (al cavia gegegeten ;))

  • 19 April 2014 - 22:55

    Lies:

    Heftige tijden Tim; heftig leuk bedoel ik. Fijn dat je toch nog de moeite
    neemt om ons bij te praten want veel tijd zal je niet overhouden met zo'n druk programma. Heel benieuwd hoe je de machu pichu gaat vinden; zal ook stevig afzien worden denk ik?
    Zou fijn zijn als je weer kan afsluiten in een thermisch bad!
    Con amor, Lies

  • 21 April 2014 - 21:58

    Marike Van Der Schee:

    Waanzinnig gaaf Tim al die dingen die je ziet en doet!
    Die Andes lijkt me ook bijzonder mooi, en bijna 5000 mtr. hoog, kon je nog ademhalen?
    Geniet nog lekker, veel liefs Marike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tim

Hoi, ik ben Tim en ik ga op reis naar Zuid-Amerika.

Actief sinds 17 Maart 2014
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 5272

Voorgaande reizen:

20 Maart 2014 - 27 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: